لوله كاروگيت لوله كاروگيت .

لوله كاروگيت

قيمت لوله كاروگيت

قيمت لوله كاروگيت 

در بازار صنعت تعداد زيادي لوله مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه هر كدام كاربرد خاصي دارد. در اين مبحث لوله مورد نظر ما لوله دوجداره و همچنين قيمت لوله كاروگيت است. لوله كاروگيت كه انگليسي ” CORRUGATED PIPE ” نام دارد يك نوع لوله پلي اتيلن دوجداره مي باشد كه جنسي محكم و مقاوم در برابر خوردگي دارد و از نظر ظاهر سطح بيروني آن به شكل مارپيج يا فنر مانند مي باشد كه به اصطلاح به آن لوله اسپيرال گفته مي شود ، اين لوله ها در رنگ هاي زرد ، نارنجي ، آبي و گاهي اوقات مشكي توليد مي شوند .

 

نام ديگر لوله پلي اتيلن دوجداره كاروگيت لوله پلي اتيلن فاضلابي مي باشد كه در بخش كانال كشي و انتقال فاضلاب و مايعات شيميايي كاربرد دارد ، لوله هاي كاروگيت داراي سطح بيروني مواج و مستحكمي در برابر ضربه و فشار هستند و سطح داخلي آن ها كاملا صاف و صيقلي مي باشد و حركت مايعات و سيالات در داخل آن به سادگي انجام مي شود و به نوعي قيمت لوله كاروگيت وابسته به ماده اوليه آن است.

 

مشخصات لوله كاروگيت

قطر لوله هاي كاروگيت از با قطر دهانه 4 اينچ تا 3.5 متر توليد و عرضه مي شود ، از قطر كوچك لوله كاروگيت در انتقال آب باغات و مزارع استفاده مي شود و از قطر هاي بالاتر براي انتقال پساب شهري و يا انتقال آب و فاضلاب بين دو نقطه طولاني استفاده مي شود ، لوله كاروگيت قطر زياد در واقع يك رودخانه سيار در زير زمين مي باشد كه به سادگي قابل اجرا و طرح ريزي مي باشد اما قيمت لوله كاروگيت مي‌تواند براي آن بسيار متفاوت حساب شود.

 

مهمترين و پركاربرد ترين سايز هاي لوله كاروگيت به شرح زير مي باشد :

 

1 . لوله پلي اتيلن فاضلابي ( لوله كاروگيت ) قطر 110 ميليمتر

2. لوله پلي اتيلن فاضلابي ( لوله كاروگيت ) قطر 125 ميليمتر

3. لوله پلي اتيلن فاضلابي ( لوله كاروگيت ) قطر 160 ميليمتر

5. لوله پلي اتيلن فاضلابي ( لوله كاروگيت ) قطر 200 ميليمتر يا 8 اينچ

6. لوله پلي اتيلن فاضلابي ( لوله كاروگيت ) قطر 250 ميليمتر

7. لوله پلي اتيلن فاضلابي ( لوله كاروگيت ) قطر 300 ميليمتر

8. لوله پلي اتيلن فاضلابي ( لوله كاروگيت ) قطر 315 ميليمتر

از سايز هاي ديگر لوله كاروگيت 400 / 500 / 600 مي باشد .

قيمت لوله كاروگيت

انواع اتصال در لوله ‌هاي پلي‌اتيلن ( لوله كاروگيت يا لوله پلي اتيلن تك جداره تحت فشار)

اتصال لوله هاي كاروگيت معمولي بصورت جوش لب به لب انجام مي گيريد كه توسط يكي از روش هاي زير انجام مي گيرد

 

1. اتصال‌ لوله پلي اتيلن دوجداره فاضلابي (لوله كاروگيت) به روش جوش لب به لب

۲ . اتصال‌ لوله پلي اتيلن دوجداره فاضلابي (لوله كاروگيت) به روش جوش الكتروفيوژن

۳ . اتصال‌ لوله پلي اتيلن دوجداره فاضلابي (لوله كاروگيت) به روش جوش اكستروژن

۴ . اتصال‌ لوله پلي اتيلن دوجداره فاضلابي (لوله كاروگيت) به روش اتصال با كوپلينگ فشاري

5. اتصال‌ لوله پلي اتيلن دوجداره فاضلابي (لوله كاروگيت) به روش جوش لب به لب

 قيمت لوله كاروگيت

انواع اتصالات كاروگيت و قيمت لوله كاروگيت

اتصالات كاروگيت تزريقي (فابريكي) اتصالات كاروگيت دست ساز

لوله كاروگيت يكي از انواع مختلف لوله هاي دوجداره پلي اتيلن موجود در بازار مي باشد. لوله كاروگيت طبق استاندارد ملي ايران به لوله اي اطلاق مي شود كه داراي سطح داخلي صاف و بيروني دندانه دندانه مي باشد. كه باتوجه به تعريف فوق الذكر ميتوان لوله كورتيوب ، لوله كارو اسپيرال را نيز در اين دسته از لوله ها يعني لوله كاروگيت قرار داد هر چند كه در استاندارد لوله كورتيوب را در دسته اي جدا از لوله كاروگيت قرار داده است .

لوله كاروگيت عموماً به دليل انجام عمليات ويديومتريك داراي سطح داخلي زرد و يا آبي مي باشد، سطح بيروني آن معمولا مشكي رنگ است.

اتصالات لوله كاروگيت باتوجه به نوع دستگاه توليد و ابعاد و اندازه هاي متفاوت پروفيل ها مي توانند از كارخانه اي به كارخانه ديگر متفاوت باشد. لذا رعايت اين نكته كه خريدار لوله كاروگيت مي بايست اتصالات مربوط به آن را نيز از همان كارخانه مربوطه تهيه نمايند ، مهم است و مي بايست مد نظر خريدار قرار گيرد و همچنين قيمت لوله كاروگيت به دلايل گفته شده در بالا مي‌تواند براي هر كارخانه متفاوت حساب شود.

 

در ادامه به چند نمونه از اتصالات لوله كاروگيت اشاره مي كنيم تا تاثيرات آن بر قيمت لوله كاروگيت نيز مشخص شود.

اتصال لوله كاروگيت با استفاده از نري و مادگي و آببندي با واشر لاستيكي ؛

در اين روش از اتصال ، لوله كاروگيت از طريق ساكت اسپيگوت و يا همان نري و مادگي به يكديگر وصل مي شود و عمليات آببندي نيز با استفاده از يك واشر لاستيكي كه معمولاً از نوع EPDM مي باشد و اكثرا در قسمت حلقه هاي نري قرار مي گيرد انجام مي پذيرد.

سايز لوله كاروگيت

اتصال لوله كاروگيت با استفاده از كوپلينگ حرارتي ؛

در اين نوع اتصال لوله هاي كاروگيت از قسمت انتهايي روبروي هم قرار مي گيرند و يك عدد كوپلينگ حرارتي به نحوي كه نصف آن روي يكي از لوله هاي كاروگيت و نصف ديگر روي لوله كاروگيت ديگر قرار مي گيرد به يكديگر وصل مي شود و با كمك حرارت و عمليات اتصال و آب بندي صورت مي گيرد و آنچنان تغييري در قيمت لوله كاروگيت ندارد.

 

اتصال لوله كاروگيت با استفاده از جوش اكستروژني ؛

در اين نوع اتصال همچون مورد قبلي لوله هاي كاروگيت از قسمت انتهايي روبروي هم قرار مي گيرند و سپس با استفاده از دستگاه جوش اكستروژني لوله هاي كاروگيت مربوطه به يكديگر جوش داده مي شوند كه خود اين موضوع در قيمت لوله كاروگيت و تهيه آن تاثير دارد.

اين نوع از عمليات جوشكاري معمولاً در صورتي كه قطر لوله كاروگيت كمتر از ۶۰۰ ميلي متر باشد از بيرون و در صورتي كه بالاتر از آن باشد از داخل انجام مي پذيرد هر چند كه در اقطار بالاي ۸۰۰ امكان جوش دوطرفه ( از داخل و بيرون) نيز وجود دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۲۷ توسط:عر فان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :